wtorek, 21 stycznia 2014

"Gorączka 2" Dee Shulman

Dziękuję!

"Seth i Eva przetrwali atak wirusa. Niestety z niewiadomych przyczyn stan Evy się pogarsza. W dodatku ofiarami zabójczej gorączki padają kolejni ludzie. Seth musi wyruszyć w niebezpieczną podróż w czasie, aby zatrzymać rozprzestrzenianie się wirusa. Ale nawet nie wie, jak katastrofalne skutki będą miały wydarzenia, które wywołał… "
Przyszedł czas na kolejną książkę o podróżach w czasie, od których stroniłam przez jakiś czas. Czemu? Sama nie wiem, po prostu skupiłam się na zupełnie innych klimatach. Niemniej, pamiętam pierwszy tom pani Shulman i wypadł on w moim odczuciu niestety słabo. Sądziłam, że tom drugi nadrobi swoją akcją i miałam głęboką nadzieję, że autorka postawi na zmiany. Zmiany w bohaterach, w fabule, w emocjach. Niestety, ale sądzę, że tom drugi jest nawet słabszy od swojej poprzedniczki... Wielka szkoda. Wydawnictwo Egmont wydaje naprawdę świetne książki. Praktycznie wszystkie bardzo mi się podobały, ale traf chciał, że "Gorączka" zupełnie do mnie nie przemówiła...

Zacznę od olśniewającej okładki, która rzuca się w oczy, a patrząc na nią mam ochotę powiedzieć, że taka okładka musi skrywać w sobie tajemniczą opowieść. Okładka powinna kusić potencjalnego nabywcę/czytelnika, a właśnie ta grafika "Gorączki 2" jak zarówno okładka pierwszego tomu, na pewno go skusi. Może nawet treść mu się spodoba, kto wie. W tej recenzji przedstawię Wam moje odczucia, którymi wcale nie musicie się kierować w wyborze niniejszej pozycji... Tak więc zaczynajmy.

Fabuła... Motyw przewodni, to gorączka. Czyli tak, jak w poprzednim tomie. Jednak wtedy motyw ten był dosyć ciekawy, teraz już straciłam większe zainteresowanie powielanymi schematami z "jedynki". Kolejny jest wątek miłosny. Niestety nieporywający, również schematyczny i trochę taki bezpłciowy. Ostatni filar książki, czyli przeskoki w czasie. Autorka nie wprowadziła niczego nowego. Jak w po przeczytaniu tomu pierwszego miałam całkiem dobre zdanie, tak teraz jakoś zdania dobrego mi zabrakło. Podsumowując, fabuła jest przewidywalna, niezaskakująca... Wciągającej i porywającej akcji niestety brak. Za to znajdziecie nużącą i ciągnącą się akcję, która jest jednym z wielu minusów niniejszej pozycji. Mało obrazowy język również nie wpływa dobrze na odbiór treści. 

Postaci i ich zachowania są kompletnie nielogiczne, naiwne i zupełnie źle wykreowane. Jeśli chłopak (gladiator) z II wieku naszej ery operuje terminami naukowymi jakby urodził się w czasach teraźniejszych. To jest to dla mnie trochę naciągane i niedostosowane do tego bohatera, a w ogólnym rozrachunku, po prostu śmieszne. Eve... Tutaj kompletnie brak mi słów. Postać zupełnie bez polotu, oczywiście piękna, wspaniała, wszystko wokół niej jest bajkowe, a miłość z Sethem cukierkowa. Mówię temu kategoryczne: Nie.

Przyznam szczerze, że spodziewałam się treści na miarę wspaniałej Trylogii Czasu (tego samego wydawnictwa), niestety się zawiodłam. Przyznać muszę, że sama nie wiem co myślę o "Gorączce". Z jednej strony szalenie dobry pomysł i wielki potencjał, z drugiej zaś kompletnie niewykorzystany. Gdyby autorka wprowadziła element zaskoczenia, a akcja stałaby się bardziej porywająca... Postaci byłyby stworzone adekwatnie do wieków, z których pochodzą, to zapewne książkę oceniłabym wysoko. Na chwilę obecną niestety sądzę, że jest to przeciętniak.

17 komentarzy:

  1. Mam podobne zdanie. Pierwsza część jeszcze jakoś utrzymała poziom, jednak druga nie zachwyciła mnie. Jednak jestem ciekawa zakończenie tej trylogii, dlatego przeczytam trzecią część :)
    Pozdrawiam Serdecznie

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam okazji zapoznać sie z I częścią nawet :( Bardzo mnie jednak kusi więc sięgnę po nią <3
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsza część mnie nie powaliła, choć widziałam w niej potencjał. Jednak po drugą część nie wiem czy sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  4. drugi tom Gorączki też mnie nie zachwycił :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie pierwsza część bardzo się podobała, ta trochę mniej, liczę jednak na trzecią.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam pierwszego tomu i raczej po niego nie sięgnę. Ponoć jest lepszy od drugiego tomu, ale książka dla młodzieży musi być więcej niż przeciętna, żeby mnie zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsza część mnie nie porwała, na drugą nie mam ochoty. I widzę, że nic nie stracę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Okładka faktycznie śliczna. Tom pierwszy mam na półce, trochę mnie teraz zniechęciłaś, ale skoro już mam to i tak dam jej szansę.
    A jeśli mogę coś polecić to wczoraj czytałam Diabła na wieży Anny Kańtoch, bardzo mi się podobała, więc zachęcam i Ciebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsza część wciąż przede mną, więc mogę się wypowiedzieć jedynie na temat okładki, która jest bajeczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsza część nadal przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A wiesz, że takie recenzje jeszcze bardziej zachęcają mnie do zapoznania się z daną książką? xD Dlatego na pewno przeczytam! Szczera i fajna opinia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzamy się, jak widać. Gorączkę 1 jeszcze dało się jakoś znieść, ale 2... masakra!

    OdpowiedzUsuń
  13. Leży u mnie na półce, jednak nie miałam jeszcze styczności z częścią pierwszą, więc nie wiem czy kiedykolwiek będę miała okazję i ochotę zetknąć się z tą serią bo słyszałam o niej nieco niezbyt pozytywnych opinii, a twoja widzę też jest neutralna... No nic, pożyjemy zobaczymy :3

    OdpowiedzUsuń
  14. Howdy! I know this is kinda off topic but I was wondering
    which blog platform are you using for this website?

    I'm getting tired of Wordpress because I've had
    issues with hackers and I'm looking at options for another platform.
    I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.


    Feel free to visit my blog post: Fotografia śLubna Poznań

    OdpowiedzUsuń
  15. Amazing! Its genuinely amazing article, I have got much clear idea regarding from this post.


    Stop by my page after effects overlay template (yartops.Ru)

    OdpowiedzUsuń
  16. Simply desire to say your article is as surprising.
    The clearness in your post is simply nice and i could assume you're
    an expert on this subject. Well with your permission let me to
    grab your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and
    please continue the gratifying work.

    Here is my web page - ios8

    OdpowiedzUsuń