wtorek, 14 stycznia 2014

Takie tam... Liebster Blog



Zostałam zaproszona do zabawy Liebster Blog, za co bardzo dziękuję :) Zasady pewnie każdy zna, więc z racji, iż moje lenistwo osiągnęło poziom hard, nie chce mi się tych zasad nawet wkleić, o! Zaprosiły mnie
dwie duszyczki, zatem na pierwszy ogień idą pytania od Zee:

1. Jakie są trzy najlepsze książki, które wpłynęły na Twój światopogląd?
Na światopogląd, to może nie wpłynęły żadne książki, a samo życie... Jednak wymienię te, które zmusiły mnie do refleksji i wielu przemyśleń. Tak więc, na pewno "Gwiazd naszych wina", "Po tamtej stronie ciebie i mnie" oraz "Jeśli zostanę".

2. Autor, którego możesz polecić w ciemno.
Duet znany jako Ilona Andrews.

3. Jeśli nie książki to co?
To muzyka, seriale, filmy, gry planszowe i zabawa z moimi psiakami.

4. Co cenisz w książkach najbardziej?
To, że w nich wszystko może się wydarzyć... To, że i ja wierzę, że wszystko może być prawdziwe... Pomagają mi, że tak poetycko powiem - oddychać.

5. Jaką książkę próbowałaś/łeś przeczytać, ale nigdy się nie udało?

Biblię xD

6. Ulubiony gatunek czytadeł.
Absolutnie i niezaprzeczalnie Fantastyka (co wiąże się oczywiście z jej podgatunkami)

7. Literatura polska czy zagraniczna?

Zdecydowanie zagraniczna.

8. Książka, do której możesz wracać bez znużenia.
Wiele takich, ale na pierwszą myśl przyszło mi "Miasto kości" - które czytałam tyle razy, że widać po moim egzemplarzu. Jeszcze  "Tak blisko..." T. Webber

9. Najczarniejszy charakter.
Będzie to: Loethar z Trylogii Valisarów.

10.Dlaczego książki?
A dlaczego nie? Po prostu dzięki nim pozwalam zaszaleć mojej wyobraźni.

Następną nominację dostałam od Madzi. Oto jej pytania i moje odpowiedzi:

1. Jak otwarty jesteś na rzeczy spoza twojej comfort zone (strefy komfortu), również książkowo?
Hmm... powiedzmy, że jestem... półotwarta - jakkolwiek dziwnie by to nie zabrzmiało :D

2. Jaka była ostatnia książka, którą zainteresowałaś/eś się dzięki okładce?
"Przebudzenie Arkadii"

3. Ile czasu dziennie poświęcasz na blogowanie?
Nigdy nie liczyłam, ale nie przesadzam z tym dziennym blogowaniem.

4. Co zajmuje ci najwięcej czasu w ciągu dnia - oprócz snu?
W dzień nie sypiam - nie umiem. Zapewne będzie to praca.

5. Kto jest twoim autorytetem? Jeśli nie masz, kogo najbardziej podziwiasz?
Autorytetem i osobą którą podziwiałam była, najpierw moja prababcia, a później babcia.

6. Jaki film/książkę Disneya lubisz najbardziej?

Wszystkie! Bez wyjątku.

7. Bez czego nie wyobrażasz sobie życia?
Bez bliskich, zdrowia, uśmiechu... Czytania.

8. Co sprawia, że się uśmiechasz?
Potyczki słowne z kilkoma osobami. Obecność bliskich, śmieszne sytuacje... Dużo tego.

9. Czego najbardziej lubisz się uczyć? Niekoniecznie w szkole, ale np. dla siebie?
Hmm... Sama nie wiem... Powiedzmy, że psychologia.

10. Uprawiasz jakieś sporty? Jeśli tak jakie?

Nie. Mojego zapału i motywacji nie starcza na zbyt długo. Za to, jeśli nadarza się okazja lubię zwiedzać, zwłaszcza jakieś zamki, ruiny, jaskinie... Ostatnio zaczęłam swoją przygodę z łyżwami, może coś z tego będzie :)

11. Jakie 3 filmy każdy powinien obejrzeć i jakie 3 książki przeczytać?
A to zależy, co kto lubi, ale:
Filmy: Zielona mila, Piraci z Karaibów, Underworld.
Książki: Przegląd końca świata (Grant), To, co zostało (Picoult), Cień wiatru (Zafón)

Na koniec wspomnę jeszcze o pewnej nowości, którą będzie można zakupić już od 15 stycznia - "Urodzona o północy" autorstwa C. C. Hunter.


Życie nastoletniej Kylie Galen nie jest łatwe. Odchodzi jej ukochana babcia, rzuca ją chłopak, jej rodzice się rozstają, a w dodatku ciągle widuje dziwną postać, której nikt poza nią zdaje się nie zauważać. Pewnego wieczora Kylie Galen ląduje na nieodpowiedniej imprezie z nieodpowiednimi ludźmi, i to zmienia jej życie na zawsze... (Więcej informacji KLIK)

Do zabawy zapraszam każdego, kto tylko ma ochotę :)
Pozdrawiam cieplutko!

6 komentarzy:

  1. Fajne odpowiedzi i ładny nowy wygląd bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe odpowiedzi :D Z wieloma mogłabym się utożsamić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Też kocham zamki ruiny i tym podobne! Kocham to bezgranicznie. Książki Ilony Andrews też uwielbiam. :) Za to zachęciłaś mnie do sięgnięcia po "Po drugiej stronie ciebie i mnie." Wstyd przyznać, ale książkę mam od dawna, a jeszcze nie przeczytałam. Ciągle zwyciężają moje tak zwane kaprysy czytelnicze. :p

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, to kiedy idziemy pozwiedzać parę starych zamków? :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Też nigdy przez Biblię nie przebrnęłam :D

    Widzę, że Przegląd Końca Świata już czytałaś, ale zostawię Ci tylko informację, że można z odrobiną szczęścia otrzymać nowiutki egzemplarz :)
    http://zrecenzowana.blogspot.com/2014/01/losowanie-feed-przeglad-konca-swiata.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe odpowiedzi :D Najbardziej podobała mi się odpowiedź "Biblia" :D

    OdpowiedzUsuń