środa, 20 lipca 2016

"Magisterium. Miedziana rękawica" Cassandra Clare, Holly Black

Druga z serii powieści Magisterium,autorek popularnych powieści
Dla młodzieży - Cassandry Clare i Holly Black

Letnie wakacje Calluma Hunta w niczym nie przypominają tych, jakie mają zwyczajne dzieciaki. Jego towarzyszem zostaje ogarnięty chaosem wilk Havoc. Ojciec podejrzewa, że Call przeszedł na ciemną stronę mocy. Oczywiście, większość dzieci nie wróci już więcej do szkoły w magicznym świecie Magisterium… Wszystko to nie jest łatwe dla Calla…, a sprawy jeszcze bardziej się komplikują, kiedy w piwnicy swojego domu znajduje ślady wskazujące na to, że ojciec usiłuje pozbyć się jego i Havocka. Call chroni się w Magisterium, ale to tylko pogarsza sytuację. Alkahest – miedziana rękawica mająca zdolność do pozbawiania niektórych magów ich czarodziejskich mocy – została skradziona. Próbując ustalić sprawców, Call i jego przyjaciele ściągają na siebie uwagę bardzo groźnych przeciwników i zbliżają się do odkrycia niezwykle niebezpiecznej prawdy.

"Miedziana rękawica" to tom drugi cyklu Magisterium, napisanego przez dwie popularne autorki. Jedna z nich jest moją ulubioną, a chodzi oczywiście o Cassandre Clare! Dlatego też byłam ciekawa tegoż dzieła. Tom pierwszy "Próba żelaza" mi się spodobał, więc ucieszyłam się, że będzie kontynuacja. Seria ta jest porównywana do Harrego Pottera, ja osobiście nie będę porównywała, bo... Chyba jako jedna z nielicznych osób uchowałam się, nie czytając Pottera. Niemniej Magisterium sobie chwalę. 

"Miedziana rękawica" to nic innego, jak ciąg dalszy przygód Calluma Hunta i jego przyjaciół. Fabuła toczy się swoim rytmem, który został narzucony przez autorki w tomie pierwszym. Czasami się dłuży, a czasami przyspiesza, przez co ogólnie oceniam akcję, jako dobrą. Chociaż spodziewałam się, że porwie mnie ciut bardziej. Niemniej rozumiem, że to młodzieżówka, a ja jestem przyzwyczajona do tych akcji z książek dla starszego czytelnika. Dlatego też nie będę się czepiała, bo w zasadzie, w książce dużo się dzieje.

Zastanawiałam się, czy kontynuacja będzie lepsza od "jedynki". Pierwszy tom był dobry, a drugi niczym od niego nie odstaje. Autorki nie sprawiły, że kontynuacja jest gorsza, jak to czasami ma miejsce. Nie. Otóż moim zdaniem obie książki są na równi. Przy obu bawiłam się dobrze i nie zawiodłam się. Może też dlatego, że jakoś niespecjalnie wysoko ustawiałam tej serii poprzeczkę. Nie nastawiałam się na coś wow, ale naprawdę dobrze się bawiłam.

Postaci należą do tych sympatycznych. Owszem, da się niektóre osobistości znielubić... Jak w każdej książce, ale ja nie zapałałam negatywnymi emocjami względem którejś z postaci. Nie zżyłam się również z żadną, jak to mam w zwyczaju... Sądzę, że autorki mogły trochę bardziej tchnąć życie w swoje postaci, może wtedy miałabym okazję poczuć coś więcej niż czytelniczą, lekką sympatię. Niemniej sądzę, że i tak kreacja postaci nie jest zła. Jest dobra i na pewno znajdą się fani Calluma i jego przyjaciół.

Cykl "Magisterium" kierowany jest głównie do młodzieży i to właśnie jej polecam tom pierwszy i drugi. Sądzę, że ta powieść spodoba się młodszemu czytelnikowi. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz