piątek, 2 lutego 2018

"Dla Ciebie wszystko" Nicholas Sparks



Opis wydawcy:

Dawson Cole i Amanda Collier. Chłopak z nizin społecznych, wychowany w rodzinie cieszącej się najgorszą sławą w całym hrabstwie Pamlico. I dziewczyna z dobrego domu marząca o tym, by zostać nauczycielką. Chcieli być razem, ale los ich rozdzielił. Po latach dawni kochankowie spotykają się w rodzinnym miasteczku na pogrzebie starego przyjaciela. Stłamszone przed laty uczucie powraca, a z nią przeszłość i tajemnice...

O co chodzi?

Głównie chodzi tutaj o piękne uczucie, jakim jest miłość. Pierwsza, prawdziwa, szczera miłość głównych bohaterów, która narodziła się w czasach szkolnych, a trwała aż do śmierci. Autor w sposób ujmujący opisał to uczucie na przykładzie dwójki głównych bohaterów. Dawson i Amanda musieli spotkać się ponownie po latach, aby uświadomić sobie to, co jedno czuje do drugiego. Po rozstaniu każde z nich ułożyło sobie życie po swojemu. Amanda stworzyła rodzinę, a Dawson stał się samotnikiem. Prócz miłości, ale mocno się z nią łączącymi elementami tejże powieści są: oddanie, poświęcenie, wybaczanie, akceptacja i zaufanie. Sparks opisał to wszystko w taki sposób, że nie mogę mu niczego zarzucić. Tylko to zakończenie… Eh.
Prócz historii tej dwójki bardzo poruszyła mnie historia miłosna ich starego przyjaciela. Niemożliwie łapiąca za serce opowieść… Ale o tym musicie się przekonać sami, sięgając po Dla Ciebie wszystko.

Jak to z tymi postaciami:

Dawson to taka nietypowa postać. Silny charakter i mocna głowa - to na pewno. Chłopaka nie da się nie lubić, po prostu nie da się odczuwać względem niego negatywnych emocji, tak samo, jak nie da się go negatywnie odbierać. Autor stworzył do krzty dobrego bohatera i to wcale nie lukrując mu, czy przesadzając z jego kreacją. Wyszło to naprawdę naturalnie i chwała mu za to, bo nie jest to proste zadanie. Amanda została wykreowana na pogubioną, ale silną kobietę, która ponad wszystko kocha swoje dzieci i rodzinę. Jednak jest coś, co nią zachwieje… A raczej ktoś. Ktoś z przeszłości. Można się domyśleć o co chodzi, ale nie można przewidzieć tego, co nastąpi.

Dobrze się czytało?

Książki Sparksa zawsze dobrze mi się czyta. Nie miałam jeszcze nigdy problemu z jego powieścią.  Ja wiem, że są osoby, które nie cierpią książek Sparksa, twierdząc, że nie ma w nich niczego wyjątkowego, że autor wykorzystuje utarte schematy. Ja osobiście się z tym nie zgadzam, bo moim zdaniem, każda jego książka jest wyjątkowa. W każdej historii autor pokazuje siłę miłości, wiary, nadziei i tego, że człowiek przy ich pomocy, jest w stanie poradzić sobie naprawdę ze wszystkim. Ponadto, zawsze po przeczytaniu dzieła tego autora, nachodzi mnie refleksja, a ja lubię historie, które mnie do niej wręcz zmuszają.

Wnioski:

Z przeczytaniem tej książki czekałam naprawdę długo. Dopiero gdy dostałam ją od Ukochanego na tegoroczną Gwiazdkę, powiedziałam sobie, że będzie to książka, którą przeczytam jako jedną z pierwszych. I słowa dotrzymałam. Pamiętam jak kilka lat temu oglądałam ekranizację Dla Ciebie wszystko i bardzo mi się ona podobała. Książka moim zdaniem, jest równie dobra i poruszająca.

Ocena:

Bardzo dobry!

9 komentarzy:

  1. Czytałam tylko jedną książkę Sparksa i to dość dawno. Nawet nie pamiętam jaki miała tytuł. Ale wynudziłam się strasznie i zraziło mnie to do autora. Nie wiem czy skuszę się na jakąś inna jego powieść.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i zakończenie jest strasznie rozczulające. Miałam ochotę powiedzieć - jakie życie jest nie fer :( Film też oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię książki tego autora. Czytam każdą w ciemno;0

    OdpowiedzUsuń
  4. Sparks jeszcze przede mną, ale już widzę, że omija mnie wiele dobrego nie czytając jego książek :D
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię autora.Muszę to kolejny raz powiedzieć-cudne zdjęcia <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Sparksa, ale oglądałam wszystkie filmy na podstawie jego powieści :D Mam w planach to zmienić i zacząć czytać, ale ciągle to odwlekam w czasie :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Co prawda czytałam bardzo dawno, ale podobała mi się książka. Potem oglądałam film i musze przyznać, że także był całkiem dobry. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytałam ledwie dwie powieści tego autora, ale może w przyszłości sięgnę po więcej?
    Pozdrawiam Zakładka do Przyszłości

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam już jedną książkę Sparksa, która była nieco nudna, ale sama historia bardzo mi się podobała. Obecnie nie mam w planach czytania "Dla ciebie wszystko", jednak nie mówię tej książce "nie", ponieważ czasem mam po prostu nastrój na romans, budzący refleksje. c:

    https://biblioteka-wspomnien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń