niedziela, 3 marca 2013

"*" Cytatowo! "*"

Dawno nie zapodawałam zacnych (moim zdaniem) cytatów i dlatego postanowiłam to nadrobić. Niestety choroba mnie dopadła i nie mam siły na napisanie recenzji - przynajmniej nie dzisiaj. Tak więc ostatnio przeczytałam kilka bardzo fajnych książek, z których zaczerpnęłam te cytaty :)

1
"- Muszę się zobaczyć z jego futrzastą Wysokością. - Nie mogę uwierzyć, że to mówisz! Po tym jak mnie opie... jak na mnie nawrzeszczałaś, kiedy zapraszałem cię na Wiosenne Spotkanie! Doskonale pamiętam każde twoje słowo: "nigdy więcej nie chcę widzieć tego aroganckiego dupka". I jeszcze: "Po moim trupie!"."
Ilona Andrews - Magia parzy
2
"Pewnie pójdę do piekła za składanie takich obietnic. Prościutko do piekła, bez żadnych objazdów."
Ilona Andrews - Magia parzy
3
"Nie wiedziałam, co powiedzieć, Chyba tylko tyle, że tak bywa, że życie nieustannie daje ci w zęby i nie ma żadnego znaczenia, ile razy podnosiłeś się po poprzednich ciosach."
Ilona Andrews - Magia parzy

4 (jeden z najlepszych)
"- Czy mogę ci przynieść coś do jedzenia, Wasza Wysokość? Czy mogę powiedzieć ci, jaki jesteś silny i mądry, Wasza Wysokość? Czy mogę cię wyiskać, Wasza Wysokość? Czy mogę cię pocałować w tyłek, Wasza Wysokość? Czy mog... Urwałam , dostrzegając, że Rafael nagle skamieniał. Siedział niczym pomnik, ze wzrokiem wbitym w jakiś punkt ponad moim ramieniem. - Stoi za mną, tak?(...)
- Owszem, możesz pocałować mój tyłek. Zwykle nie przepadam za naruszeniem przestrzeni osobistej, ale przecież jesteś Przyjacielem Gromady, a twoje usługi raz czy dwa nam się przydały. Staram się spełniać życzenia osób przyjaźnie nastawionych do moich ludzi. Mam tylko jedno pytanie, czy to całowanie będzie złożeniem hołdu, rodzajem oporządzania czy też częścią gry wstępnej?"
 - Ilona Andrews - Magia uderza
5
"- A ten co tu robi? - prychnął Curran. - To generał Rolanda. Przyszedł po mnie. - Chciał dostać w swoje ręce kobietę, która zniszczyła powierzony mu miecz. - No to ma pecha. Jesteś moja."
Ilona Andrews - Magia uderza
6
"W obliczu śmierci wszyscy jesteśmy samotni"
Mats Strandberg - Krąg
7
"Pewien rodzaj bólu nigdy nie mija."
Mats Strandberg - Krąg
8
"Mówią, że czas leczy rany, ale to nie oznacza, że znika przyczyna smutku. A u mnie rana jest codziennie świeższa."
Cassandra Clare - Mechaniczny Książę
9
"-Nie są tacy straszni - zaprotestowała Tessa. Will wybałuszył oczy.-Co? 
-Gideon i Gabriel. Są całkiem przystojni, wcale nie tacy straszni.
-Mówiłem o ich duszach, czarnych jak smoła - grobowym tonem powiedział Will. Tessa prychnęła. -A jakiego koloru jest twoja dusza, Willu Herondale?
-Fioletoworóżowa."
Cassandra Clare - Mechaniczny Książę
10
"Zawsze trzeba być ostrożnym z książkami i z tym, co w nich jest, bo słowa mają moc zmieniania ludzi."
Cassandra Clare - Mechaniczny Anioł

11
"-Lubię kaczki - wtrącił dyplomatycznie Jem. - Zwłaszcza te z Hyde Parku. - Zerknął z ukosa na przyjaciela. Obaj siedzieli na brzegu wysokiego stołu, z nogami zwieszonymi nad podłogą.- Pamiętasz, jak próbowałeś kiedyś mnie namówić, żebym rzucił im piróg nadziewany mięsem, bo chciałeś sprawdzić, czy uda się wyhodować rasę kaczek kanibali?
-I zjadły go - przypomniał Will. - Krwiożercze małe bestie..."
Cassandra Clare - Mechaniczny Anioł
12
"- I nie rozumiem, jakim cudem Sebastian tak nagle polubił Jace'a - dodała Clary. - Był o niego strasznie zazdrosny przez całe życie. Myślał, że Jace jest ulubieńcem Valentine'a.
- Nie wspominając o tym, że Jace go zabił - przypomniał Magnus. - To każdego by zniechęciło."
Cassandra Clare - Miasto Zagubionych Dusz
13
"To dziwne, jak świat może przesunąć się na osi i wszystko, w co się wierzyło zmienić całkowicie w mgnieniu oka."
Cassandra Clare - Miasto Zagubionych Dusz
Pozdrawiam ciepło!

11 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie zabrać się za serię Cassandry Clare, mam tu na myśli Piekielne maszyny ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Sądząc po cytatach muszę wpaść w posiadanie książki "Magia parzy" :D
    Zdrowiej szybciutko, Sol ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Mam zamiar wyzdrowieć najszybciej jak się da ;)

      Usuń
  3. Podpisuję się pod komentarzem Created Eternity, "Magia parzy" wskakuję na moją listę książek do natychmiastowego przeczytania.
    Szybkiego powrotu do zdrowia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam cytaty, świetny wybór - ostatni obrazek - ...ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne cytaty, nieźle się ubawiłam :D Te z książek Clare oczywiście znam i uwielbiam ^^ A "Magia parzy" nie znam, ale koniecznie muszę przeczytać! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Boże, jak czytam te cytaty z książek Clare to aż mi się chce lecieć do biblioteki czy księgarni po nie. Koniecznie muszę przeczytać. Ona jest genialna. ;D Szczególnie jedenasty. ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. również kolekcjonuje cytaty z książek :) fajnie poznać w ten sposób twój gust :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czyli trzeba się zabrać za "Magia parzy":D

    OdpowiedzUsuń
  9. Cytaty z książek pani Andrews jescze bardziej zachęcają do zapoznania się z jej twórczością - świetne. Uwielbiam cytat z fioletoworóżową duszą Willa, z kaczkami - kanibalami no i oczywiście ten o mocy książek i słów - tkwi w nim prawda. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń