poniedziałek, 28 listopada 2016

"Gwiezdny pył" Neil Gaiman

Dziękuję!

Młody Tristran Thorn zrobi wszystko, byle tylko zdobyć lodowate serce pięknej Victorii – przyniesie jej nawet gwiazdę, której upadek z nieba oglądali razem pewnej nocy. By jednak to uczynić, musi wyprawić się na niezbadane ziemie po drugiej stronie starożytnego i dobrze pilnowanego muru, od którego bierze nazwę ich maleńka wioska. Za owym murem leży Kraina Czarów, gdzie nic nie jest takie, jakim je sobie wyobraził – nawet upadła gwiazda. Bestsellerowy autor Neil Gaiman przedstawia opowieść o niezwykłej wyprawie do mrocznej, cudownej krainy – w poszukiwaniu miłości i tego, co niemożliwe.
Tego autora nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Jeśli jednak interesuje Was jego twórczość, to na pewno mogę stwierdzić, że jest osobliwa i charakterystyczna. Na pewno Gaiman należy do autorów, którzy wiedzą jak pisać swoje dzieła. Bardzo sobie cenię autorów z ogromnymi pokładami wyobraźni, a Gaiman niewątpliwie do takich należy. Jeśli szukacie niezwykłej powieści, która Was oczaruje, to polecam Wam któreś z jego dzieł. Nie powinniście się zawieść. Chociaż doszły mnie słuchy, że dzieła tego autora albo się kocha, albo wręcz przeciwnie. Ja je uwielbiam!

"Gwiezdny pył" to magiczna i baśniowa opowieść o niezwykłych bohaterach. Chociaż głównym jej bohaterem jest Tristran Thorn, to te poboczne postaci zapadają czytelnikowi równie głęboko w pamięć. Są tak samo wyraziste i pełne swoistego czaru, który sprawia, że postać staje się baśniową krainą pełną niezwykłych przygód. Nie wiem czy oglądaliście film na podstawie tej książki, tytuł jest taki sam - ale jeśli nie oglądaliście to polecam. Książkę czyta się tak dobrze, jakby oglądało się ten film. Co prawda, ja oglądałam film zanim zapoznałam się z treścią papierową, jednak nie umniejszyło to czerpaniu przyjemności z lektury. Wręcz przeciwnie. 

Gaiman stworzył cudowną opowieść, która przenosi czytelnika w świat pełen czarów, niebezpieczeństwa i sprawia, że czas zwalnia. Jest tylko czytelnik i świat Krainy Czarów. To jest niesamowite, zwłaszcza jeśli czytelnik otworzy umysł na świat przedstawiony i pozwoli wyobraźni działać. Właśnie to lubię w powieściach Gaimana. Każda jest inna, każda inaczej działa na czytelnika. 

Jeśli zastanawiacie się czy sięgnąć po ten tytuł, to może czas przestać się zastanawiać i wziąć się za czytanie? Każdy kto lubi osobliwe historie, magię, szczyptę niebezpieczeństwa i cudownie wykreowany świat, powinien zapoznać się z tytułem "Gwiezdny pył". Osobiście polecam!

5 komentarzy:

  1. Film był rewelacyjny:) czy odzwierciedla dokładnie to, co było w książce czy może jest w niej coś więcej? też mam to piękne wydanie na półce i mam wielką ochotę po nią sięgnąć.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dam Gaimanowi ostatnią szansę, bo jak na razie czytałam dwie książki spod jego pióra i mnie nie zachwycił. Ale spróbuję nie z Gwiezdnym pyłem, a z Nigdziebądź. Zobaczymy, czy mnie w końcu porwie, czy dam sobie z nim już spokój...

    OdpowiedzUsuń
  3. Te nowe wydania są przepiękne! Książkę czytałam i była świetna :D

    OdpowiedzUsuń
  4. o, chciałam napisać to, co przedmówczyni :D że nowe wydania są śliczne :D moje pierwsze spotkanie z twórczością Gaimana coraz bliżej, na półce czeka "Nigdziebądź", chciałabym też poznać właśnie Gwiezdny pył, chociaż dawno dawno temu widziałam ekranizację (już nic nie pamiętam) i Amerykańskich bogów. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam na półce ,,Nigdziebądź" no i zobaczymy czy mi się spodoba

    OdpowiedzUsuń