wtorek, 24 września 2013

"Miasto szkła" Cassandra Clare

Dziękuję!


"Co mnie nie zabiję... lepiej niech zacznie uciekać."

Gdyby ktoś Wam powiedział, że wśród Was istnieją istoty paranormalne, lecz dzięki magii nie możemy ich zobaczyć - uwierzylibyście? Mnie by się pewnie taki świat podobał, z racji, że uwielbiam książki, gdzie świat fantastyczny splata się w całość, ze światem realnym. Lubię czytać i odkrywać ciekawie stworzone fabuły, które budzą we mnie chęć wkroczenia w ich rzeczywistość i żyć życiem bohaterów. Takich (ulubionych) światów mam kilka, a jednym z nich jest - niewątpliwie - świat wykreowany przez Cassandrę Clare. Rzeczywistość Darów Anioła jest tak pięknie i namacalnie stworzona, że za każdym razem, kiedy otwieram nowy tom, życie z niego aż tętni. To jest na pewno ogromnym plusem i tym samym jedną z zalet książki.

Zapewne pamiętacie Clary, Jace'a, Aleca, Isabel, Simona, Magnusa i całą resztę? Kiedy już przeczyta się przygody tych bohaterów, ciężko o nich zapomnieć. Tym razem wkraczamy do nowego świata Nocnych Łowców - Idris - tam akcja wciąga czytelnika, który z zapartym tchem śledzi przygody swoich ulubionych bohaterów. Zbliża się nieuniknione... Wielka bitwa, która może przynieść spokój, bądź jeszcze bardziej namącić w życiu bohaterów. 
"- Oczywiście, że nie, bo żyjesz po to, żeby mnie dręczyć, prawda?
- Nie wszystko kręci się wokół ciebie, Jace -odparowała ze złością Clary.
- Możliwe, ale musisz przyznać, że większość rzeczy tak."
Pierwszy tom? Świetny. Drugi tom? Trzyma poziom. Natomiast tom trzeci? Moc doznań! Intensywność wydarzeń w "Mieście szkła" może powalić na kolana. Tyle się dzieje! Zapewne to, że uwielbiam tę serię - nikogo nie powinno zdziwić. Dwa poprzednie tomy wychwalałam i nic się w związku z tym nie zmieni, ponieważ tom trzeci również mnie uwiódł. Powiem więcej... Ten tom jest jeszcze lepszy niż dwa poprzednie. Wszystko przez to, że od groma tutaj akcji, a sama autorka treścią - wzbudziła we mnie tyle sprzecznych emocji i reakcji, że nie może być inaczej.

Jace Wayland by Smitth
Akcja, akcja i jeszcze więcej akcji. Mam wrażenie, że w tej części tempo akcji mknie w zastraszającym tempie, a tym samym nie ma mowy o chwili na nudę. Po prostu, moi mili - nie ma na to czasu! Dzieje się naprawdę sporo, wiele wątków się rozkręca - więcej tajemnic, a tym samym więcej pytań. Ha! Autorka nie daje nam szybkich odpowiedzi. Zdawkowe? Owszem, ale tylko dlatego, żeby podsycić naszą ciekawość. Macie ochotę na intrygującą treść? Jeśli tak, to nie ma na co czekać, tylko sięgajcie po Dary Anioła!
"-Powiedziałeś, że chcesz się przejść. Jaki spacer trwa sześć godzin?!
-Długi?"
Ubóstwiam pióro Cassandry Clare. Tworzy nieidealnie idealne postaci, które skradają moje serce raz za razem. Emocjonująca i pełna pasji treść jest ujmująca, a ja osobiście niektóre fragmenty czytam po kilka razy. Czy polecam? Jeśli lubicie klimatyczne książki i czytaliście "Miasto kości" - to wręcz musicie sięgnąć po kolejne tomy. Ci zaś, co kręcą nosem - dajcie szansę Darom Anioła, kto wie, może zmienicie zdanie? Moim zdaniem, warto!

16 komentarzy:

  1. Trzem pierwszym częścią mówię zdecydowanie tak!
    Kontynuacji już średnio.. nie podoba mi się rozwlekanie tej historii XD

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja także uwielbiam świat wykreowany przez Cassandrę Clare. :) I tak na marginesie, te oryginalne okładki są po prostu nieziemskie. *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja także uwielbiam świat wykreowany przez Cassandrę Clare. :) I tak na marginesie, te oryginalne okładki są po prostu nieziemskie. *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za tą serią, ale to już wiesz. Za to muszę przyznać, że oprawa graficzna nowego wydania jest cudna i mimo wszystko takie książki na półce mogą cieszyć oko. Na mojej niestety są tylko stare wydania i nijak radości nie wywołują.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham, kocham, kocham tę serię♥ Wprawdzie mam za sobą jak na razie 2 części, ale na pewno przeczytam kolejne;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na razie przeczytałam dwie części, jakoś nie umiem się za kolejną zabrać...

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak trzecia część była mocna ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę się zabrać za Dary Anioła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Prawda, że trzecia jest najlepsza? :) Czwarta jest... w pewnym sensie gorsza. Ale nie spojleruję, tylko mam nadzieję, że przeczytasz :) Koniecznie muszę mieć wydania w nowych okładkach!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi również trzecia się niesamowicie podobała, a pierwsze dwie też były świetne. Niestety czwarta nie miała już tego czegoś. Mnóstwo się działo ale jakoś... to już nie było to samo. Jeśli jesteś zainteresowana to u mnie pojawiła się recenzja czwartego tomu ;)
    Mimo wszystko wkrótce zabiorę się za następną część - mam nadzieję, że będzie lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To moja ulubiona część tej serii, głównie z powodu wielkiego kroku w przód w związku Aleca i Magnusa. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgodzę się i nie zgodzę z Tobą w przypadku tego tytułu, bo sama dzisiaj o nim pisałam, więc dokładniejszą opinię możesz zawsze przeczytać, jeżeli Cię interesuje ;) Owszem, akcji jest sporo i mknie ona w zatrważającym tempie, ale gdzieś tam dalej w książce. Początek mnie w sumie nudził a cały tom mimo, że uważam za świetny to podobał mi się mniej niż dwa poprzednie. Jak widać, ile ludzi, tyle opinii ;) Z całą resztą jak najbardziej się zgodzę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem ciekawa tej serii :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ohh muszę w końcu kupić i przeczytać! :c

    OdpowiedzUsuń