czwartek, 17 marca 2016

"Co? Jak? Narysować" E.G. Lutz

Dziękuję!

"Naucz się rysować z mistrzem, który inspirował Walta Disneya! Po raz pierwszy w Polsce! To właśnie Edwin George Lutz – autor książki Co? Jak? Narysować, opublikowanej po raz pierwszy w 1913 r. – zainspirował Walta Disneya, by złapał za ołówek, a w konsekwencji został niekwestionowanym mistrzem animacji. Wypracowana przez Lutza metoda tworzenia krok po kroku złożonych ilustracji, jest zaskakująco prosta. Rysunki są rozbite na mniej skomplikowane kształty i linie, z których następnie, podążając za instrukcjami Lutza, możesz stworzyć piękne ilustracje. Czytelne schematy pomogą początkującym artystom w każdym wieku rozwinąć ich umiejętności i świetnie się przy tym bawić! Rysowanie, tak jak kolorowanie, jest też doskonałym ćwiczeniem koncentracji i sposobem na relaks. Co? Jak? Narysować to piękna i pomysłowa książka, która od 1913 roku nie straciła nic ze swej aktualności!"

Zawsze podziwiałam osoby, które potrafiły pięknie rysować i malować. Po cichutku zazdrościłam im tego talentu. Nie chodzi o taką zawistną zazdrość, tylko taką, że tak powiem - zdrową, która zmuszała mnie do próbowania własnych sił. Rysowanie zwierząt, twarzy, części ciała, wydawało mi się trudne. Właściwie nadal nie jest to rzecz prosta. Niemniej jednak dzięki instrukcjom zawartym w książce Lutza uświadomiłam sobie, że wcale nie jest to aż tak trudne, jak mi się wydawało.


SZKICOWNIK - idealny wybór dla wszystkich, którzy chcą ćwiczyć kreskę zawsze i wszędzie - w kawiarni, autobusie czy na przerwie. To doskonały sposób na relaks dla dorosłych, a także fantastyczna zabawa i trening manualny dla dzieci. SZKICOWNIK powstał po to, by rysować w nim do woli! 32 ilustracje z instrukcjami + 32 strony do ćwiczeń. Więcej instrukcji E.G. Lutza w wydanej równolegle książce „Co? Jak? Narysować”

Autor rewelacyjnie pokazał czytelnikowi to, jak proste jest rysowanie. Wystarczy kilka prostych sztuczek i gotowe! Naprawdę świetna zabawa i sprawdzian własnych umiejętności artystycznych. Najlepsze jest to, że dosłownie każdy może korzystać z tej wiedzy i łatwo ją przyswajać. Ja już przyswoiłam, może nie wszystko, ale dam radę! Kiedy już opanuję technikę rysunku, na pewno książka pójdzie w ruch, bo w rodzinie mam kilka małych artystek. Sądzę, że one jeszcze szybciej opanują sztukę rysunku, niż ja. Ba! Jestem tego pewna.

Jak widać na załączonym wyżej zdjęciu, jedna strona jest zapełniona instrukcją, jak krok po kroku narysować sowę, królika czy całą masę innych rzeczy jak: samochody, ludzi, twarze i inne zwierzęta. Druga strona należy do nas. Na niej możemy spróbować swoich sił i według przykładu stworzyć swoje dzieło. Prawda, że łatwe? A jaka przy tym zabawa!

Książkę i szkicownik można polecić dosłownie każdemu, kto ma ochotę nauczyć się rysunku. Są trudniejsze i łatwiejsze obrazki, więc sądzę, że jest to świetny prezent i dla dzieci, i dla dorosłych.


3 komentarze: