sobota, 4 maja 2013

"Time Riders. Jeźdźcy w czasie" Alex Scarrow


Tytuł: Time Riders. Jeźdźcy w czasie
Autor:  Alex Scarrow
Tom: I
 Liczba stron: 426
ISBN: 978-83-7895-100-1
Rok wydania: 2013
Wydawnictwo: Zielona Sowa
"Liam O’Connor powinien zginąć na morzu w 1912 roku.
Maddy Carter powinna umrzeć w katastrofie lotniczej w 2010 roku
Sal Vikram powinien zginąć w pożarze w 2029 roku.
Jednak na chwilę przed wydaniem ostatniego tchnienia pojawił się przed nimi ten sam tajemniczy mężczyzna, który wypowiadał zawsze te same słowa: „Złap mnie za rękę…"
Jednak Liam, Maddy i Sal nie zostali ocaleni. Zostali zwerbowani do tajnej organizacji, o której istnieniu nikt nie wie. Teraz mają tylko jeden cel – naprawiać historię ludzkości. Dlaczego? Ponieważ podróże w czasie istnieją, i jest wielu takich, którzy cofają się w czasie aby zmienić bieg historii. Dlatego powstała tajna organizacja Time Riders – aby powstrzymać tych, którzy podróżują w czasie, przed zniszczeniem świata. "

    Książek o podróżach w czasie jest cała masa. Naprawdę. Ja osobiście, w swoim dobytku mam ich kilka, w każdej z nich szukam czegoś innego, czegoś co każdą wyróżnia chociaż odrobinę. W każdej, którą mam na swojej półce to "coś" znalazłam. Czy więc z książką Aleksa Scarrowa jest tak samo, czy znalazłam w niej coś ciekawego? I czy to coś wzbudziło mój apetyt na więcej? Osobiście lubię takie książki, dzięki nim można "zwiedzić" świat i dowiedzieć się czegoś ciekawego, nawet jeśli to z rzeczywistością nie ma za wiele wspólnego.

   Podczas czytania miałam nieodparte wrażenie, jakbym oglądała film. Tak przyjemnie mi się czytało i z taką łatwością popłynęłam z falą przygód bohaterów tejże książki. Można powiedzieć, że żyłam ich książkowym życiem. Polubiłam ich wszystkich i martwiłam się o ich bezpieczeństwo, kiedy było ono zagrożone. Czasami śmiałam się wtedy, kiedy i oni mieli powody do śmiechu. Tak więc, książkę czytało mi się tak dobrze, jakbym oglądała ciekawy i fajny film. Naprawdę przyjemnie. Sądzę, że wszystko to dzięki lekkości, z jaką autor przedstawił nam historię jeźdźców w czasie. Zrobił to w sposób prosty i łatwy w odbiorze. Nie utrudniał czytelnikowi odbioru książki, nie mącił niepotrzebnie, nie wrzucał czytelnika na głęboka wodę mówiąc "sam sobie z tym radź!".

    Jeśli chodzi o bohaterów, Liam, Sal i Maddy są bardzo sympatyczni, moim zdaniem dobrze wykreowani, a ich historia wzbudza zainteresowanie. Jeśli miałabym wybrać swojego ulubieńca, to z przykrością muszę stwierdzić, że takowego nie mam, bowiem cała trójka jest moim zdaniem na poziomie. Postaci poboczne, takie jak Foster, czy też Bob - również zaskarbili sobie moją przychylność, aczkolwiek nie powiedziałabym, że są postaciami pobocznymi. Foster i Bob, tak samo jak wcześniej wspomniana przeze mnie trójka, mają również kluczowe znaczenie jeśli idzie o fabułę, oraz mamy wgląd również w ich przeżycia. Można to samo powiedzieć o tzw. czarnym charakterze - widzimy świat również jego oczami. Tak więc wieloosobowa narracja jest tutaj bardzo fajnym zabiegiem językowym. Właśnie dzięki takiej narracji mamy lepszy pogląd na sytuację każdej z postaci.

   Strasznie podobały mi się opisy mające miejsce w czasach II wojny światowej. Czytałam je z ogromną ciekawością i, z wielkim zapałem, łaknąc słowo po słowie. Co by było gdyby jednak to Niemcy wygrali? Czy świat wyglądałby wtedy tak, jak przedstawił nam to pan Scarrow? Dzięki jego wyobraźni i ciekawemu opisowi tych wydarzeń, mamy przedstawiony pewien pogląd na tą niebyłą sytuację. Cieszę się, że autor nie zrobił tego w sposób banalny i mdły, ale w sposób naprawdę intrygujący połączył fikcję literacką z garścią faktów i za to wielki plus!

   Czy polecam, a przede wszystkim - komu polecam? Głównie osobom, które lubują się w podróżach w czasie, łakną przygody napisanej lekkim piórem. Osobom, które poszukują odprężenia i lubią różnorodne charaktery w książkach. Ja osobiście książce nie mam niczego do zarzucenia.

Za możliwość poznania ciekawej wizji nowego świata dziękuję Wydawnictwu Zielona Sowa!


17 komentarzy:

  1. Hmm czy ja wiem, jakoś mnie ona chyba jednak nie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią bym się z tą książką zapoznała.

    OdpowiedzUsuń
  3. do tej pory uważałam, że podróże w czasie znudziły mi się, ale Ty mnie zaciekawiłaś. jeszcze to przemyślę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaintrygowałas mnie :) gdyby nie Twoja recenzja, to pewnie nie zwróciłabym uwagi na tę książkę w księgarni :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zastanowię się nad tą książką. Nie czytałam jeszcze nic fajnie napisanego o podróżach w czasie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dobrze wiesz uwielbiam podróże w czasie więc chętnie przeczytam książkę jak tylko uporam się ze stosami:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio polubiłam książki z motywem Podróży w czasie, dlatego sądzę, że ksiażka jest bardzo interesująca :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Skoro książka o podróżach w czasie, to jak najbardziej dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O mamuniu! Jakże ja się cieszę, że książkę mam na półce. Twoja recenzja kusi mnie do tego stopnia, że jak tylko skończę to co aktualnie czytam, to od razu biorę się za "Jeźdźców w czasie" :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna recenzja, mnie to wystarcza żeby książka trafiła na listę zakupów

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapowiada się dość spora objętościowo seria. Zachęciłaś mnie wzmianką o opisach z WW II.
    Tym bardziej - bo lektura tej książki jeszcze przede mną :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Hmmmmm nie wiem niby brzmi dobrze i jeszcze ta II WŚ. W sumie chyba to opisami wojny mnie przekonałaś.

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja czekam na powieść o podróżach w czasie, ale w ujęciu poważnym, mocnym :D Tematyka i w moim przypadku interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mimo wszystko mam jakieś dziwne wrażenie, że to książka dla facetów :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam czytać o podróżach w czasie! Nie pozostaje mi więc nic innego tylko wziąć się za "Time Riders"- tą wzmianką o opisach II wojny światowej przekonałaś mnie kompletnie. :) Teraz po prostu muszę tę powieść przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Brzmi ciekawie, najbardziej podoba mi się połączenie faktów z fikcją, także pewnie przeczytam jak na będę. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka świetna. Zgadzam się z recenzją ;D
    Książka jest cudowna ^^ Czytałam wszystkie częśći.
    Naprawdę warto ;d

    OdpowiedzUsuń