poniedziałek, 1 sierpnia 2016

"Naznaczeni" Jennifer Lynn Barnes



Dziękuję!

Niewyjaśnione zagadki z przeszłości nie dają o sobie zapomnieć.
Siedemnastoletnia Cassie ma naturalną zdolność rozszyfrowywania ludzi. Na podstawie najdrobniejszych szczegółów potrafi ustalić, kim jesteś i czym się zajmujesz. Ale nigdy nie traktowała tej umiejętności poważnie – przynajmniej do czasu, gdy upomniało się o nią FBI. Biuro rozpoczęło tajny program, do którego wciąga wyjątkowych nastolatków, by przy ich pomocy zamknąć niechlubne sprawy z przeszłości, i potrzebuje pomocy Cassie. Dziewczyna przeprowadza się na drugi koniec kraju, żeby wziąć udział w szkoleniu razem z grupą rówieśników obdarzonych talentami równie niezwykłymi, jak jej własny. Ale nikt, kto bierze udział w programie Naznaczeni, nie jest tym, za kogo się podaje. Kiedy na ich drodze staje prawdziwy morderca – uwikłani w śmiertelną grę w kotka i myszkę – muszą wykorzystać wszystkie swoje zdolności, żeby ocaleć.
Ta książka podnosi poziom adrenaliny i nie daje zasnąć, zanim nie dotrzesz do ostatniej strony.
Jestem ogromną fanką seriali kryminalnych, detektywistycznych czy psychologicznych. Dlatego, kiedy przeczytałam "Powieść dla fanów Mentalisty, Milczenia owiec i Kryminalnych zagadek CSI" stwierdziłam - powieść dla mnie! Trochę obawiałam się, że z racji tego, iż bohaterowie są nastolatkami, ta powieść będzie raczej banalna i z Mentalistą nie będzie miała zbyt wiele wspólnego... Moje obawy zostały rozwiane już w drugiej części książki (części jest pięć). W ostatniej powiedziałam - tak! To jest to!

Wychodzi więc na to, że książka okazała się strzałem w dziesiątkę. Bardzo mi się podobała. Wciągająca, trzymająca w lekkim napięciu i zagadkowa - tego mi trzeba było po tych wszystkich wzruszających książkach o miłości. 

Akcja rozwija się stopniowo, powoli ale nie męcząco. Z każdą stroną coraz więcej się dzieje, a to coraz bardziej interesuje czytelnika, który chce się dowiedzieć co będzie dalej. Jak to wszystko się potoczy. Jeśli lubicie rozwiązywać zagadki, wartką akcję i interesujące osobowości, to "Naznaczeni" przypadną Wam do gustu, tak jak mi. Książka ta wydaje się idealna dla nastoletnich czytelników, jednak sądzę (po sobie wiem), że spodoba się również tym starszym.

Podoba mi się pomysł autorki. Zdolności paranormalne nie są przesadzone, jak to często bywa w książkach dla młodzieży. Nie obawiajcie się nie ma tutaj przechodzenia przez ściany, wampirów, wilkołaków czy wszystko wiedzących nastolatek, które pozjadały wszystkie rozumy. I chwała za to autorce! Bohaterowie są jakby wyjęci z seriali takich, jak właśnie Mentalista czy Elementary - czyli w zasadzie mają zdolności paranormalne, ale nie są to zdolności wybitnie nierealne. Raczej bardziej rozwinięte umysły, które zahaczają o paranormalność. 

Cieszę się, że jest to pierwszy tom i, że będzie ich więcej, ponieważ seria zapowiada się nader interesująco. I na pewno sięgnę po kolejne tomy, by poznać losy bohaterów. 


3 komentarze:

  1. Twoja recenzja brzmi bardzo interesująco, aczkolwiek ja ostatnimi czasami nie moge się przekonać do książek, w których bohaterowie są nastolatkami. Wiem, że wielu przypadkach jest to krzywdzące i mam nadzieję, że w końcu mi to minie :)
    http://books-by-dzoana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka jest intrygująca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć:) Twój blog jest... śliczny, tak tu przyjemnie i miło. Bardzo mi się podoba. Co do książki to niedługo zamierzam ja przeczytać. Piszesz bardzo interesujące recenzje, az milo się czyta:) Zapraszam również do mnie!:) (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń